dilluns, 28 de novembre del 2011



DIFICULTATS AMB LA LECTURA






Aprendre a llegir és una tasca difícil i requereix de tècniques específiques d’ensenyament.

Una vegada aprenen a llegir, amb aquesta nova capacitat poden avançar  més ràpidament en altres coneixements, d’aquí el diferent ritme d’aprenentatges que podem trobar dins d’una mateixa classe.

La lectura és la base d’altres aprenentatges. Quan un nen o nena té dificultats amb la lectura, el seu rendiment escolar es veu afectat.

La lectura i la escriptura són els principals instruments d’aprenentatge  en els centres educatius.

Característiques dels nens que tenen dificultats amb la lectura:

·          
·         Ha començat a parlar més tard que els seus companys.

·         Problemes amb la pronunciació de paraules que sonen semblants.

·         Dificultats per identificar i aprendre les lletres.

·         Tendència a escriure els números amb orientació inadequada.

·         Dificultat per aprendre l´abecedari.

·         Problemes d´atenció.

·         Baixa autoestima.

·         Falta d’autonomia, o motivació per les tasques escolars.

Orientació pels pares:

Evitar que el nen o nena es senti culpable, hi ha que evitar el sentiment de frustració, moltes vegades cal una mica de paciència i el seu ritme de maduració farà la resta.

Constància, animar al nen que amb el seu esforç de treball millorarà.

Afavorir l’autonomia, potenciar al màxim l’autoestima.

RECORDA: El nen ha d’anar content a l’escola!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada